Archive Pages Design$type=blogging$count=7

Οι προτιμήσεις ενός παιδιού στο φαγητό ξεκινούν στην κοιλιά

Είμαστε γεννημένοι για να μας αρέσουν τα γλυκά. Μας αρέσουν από τότε ακόμη που ήμασταν στην κοιλιά. 15 με 16 εβδομάδες μετά τη σύλλη...



Είμαστε γεννημένοι για να μας αρέσουν τα γλυκά. Μας αρέσουν από τότε ακόμη που ήμασταν στην κοιλιά. 15 με 16 εβδομάδες μετά τη σύλληψη, τα έμβρυα δείχνουν το πόσο εκτιμούν τη ζάχαρη καταβροχθίζοντας περισσότερο αμνιακό υγρό όταν αυτό είναι γλυκό και λιγότερο όταν είναι πικρό, σύμφωνα με έρευνες. 

Η προτίμησή μας στο αλμυρό και το ουμάμι είναι επίσης έμφυτη. Οι περισσότερες προτιμήσεις μας στο φαγητό, ωστόσο, μαθαίνονται στην πορεία, ολοένα και περισσότερες έρευνες όμως δείχνουν πως η ανακάλυψη αυτών των προτιμήσεων ξεκινά επίσης πριν από τη γέννα.

Στις 21 εβδομάδες, τα έμβρυα φαίνεται πως μπορούν να διακρίνουν τις γεύσεις χρησιμοποιώντας την όσφρηση και τη γεύση (μία έρευνα μάλιστα ανακάλυψε πρόσφατα πως οι άνθρωποι μπορούν να διακρίνουν ένα τρισεκατομμύριο διαφορετικές μυρωδιές και η όσφρηση είναι η κυρίαρχη αίσθηση στην αντίληψη της γεύσης) και η Julie Mennella από το Κέντρο Χημικών Αισθήσεων Monell της Φιλαδέλφεια αναφέρει πως «το αμνιακό υγρό είναι μία σύνθετη «πρώτη τροφή» που περιέχει χημικά τα οποία έχουν τόσο γεύσεις όσο και οσμές». 

Η ιδέα πως η ανάπτυξη της αντίληψης των γεύσεων ξεκινά πέντε μήνες προτού τα μωρά αρχίσουν να παίρνουν τις πρωτεΐνες τους είναι λογική, γιατί όταν μιλούμε για γεύση, όσο πιο οικεία σου είναι τόσο περισσότερο σου αρέσει.

Μπορείς να μάθεις τον εαυτό σου να απολαμβάνει φαγητά αφού τα γευθείς πολλές φορές – και όσο πιο νέος είσαι, τόσο πιο εύκολο να χτίσεις αυτά τα μονοπάτια στους νευρώνες σου. Το συμπέρασμα που βγαίνει είναι πως αν το έμβρυο έχει συνηθίσει στη γεύση των λαχανικών από την κοιλιά, τότε το να ακολουθήσει το δρόμο της υγιεινής διατροφής όταν μεγαλώσει θα είναι παιχνιδάκι.

Οι ταλαίπωροι συμμετέχοντες του πειράματος της Mennella έπρεπε να μυρίσουν δείγματα αμνιακού υγρού και να διακρίνουν τι περιείχε, μιας και η μητέρα είχε καταναλώσει 45 λεπτά πιο πριν σκόρδο, μέντα, άνηθο, καρότο ή βανίλια.

Σε ένα άλλο πείραμα της Mennella, μία ομάδα από μαμάδες έπιναν 300ml χυμό καρότο τέσσερις μέρες την εβδομάδα για τρεις εβδομάδες κατά το τελευταίο τρίμηνο της εγκυμοσύνης τους, μία άλλη έκανε το ίδιο κατά τους πρώτους δύο μήνες θηλασμού και μία τρίτη ομάδα ελέγχου δεν έπινε καθόλου χυμό καρότο.

Τα μωρά που είχαν την υψηλότερη συγκέντρωση καρότου στη μήτρα και στο γάλα της μητέρας τους έτρωγαν με ευχαρίστηση περισσότερο καρότο κατά τη φάση του απογαλακτισμού. Σύμφωνα με τον Peter Hepper, διευθυντή του Κέντρου Εμβρυϊκής Έρευνας στο Queen’s University του Μπέλφαστ: «τα έμβρυα που εκτίθενται στο σκόρδο κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης έχουν περισσότερες πιθανότητες να προτιμούν το σκόρδο και στη μετέπειτα ζωή τους, μάλιστα οι έρευνες παρουσιάζουν στοιχεία που υποστηρίζουν ότι αυτό ισχύει έως και την ηλικία των 8 ετών τουλάχιστον».

Μία έρευνα σε ποντίκια που παρουσιάστηκε πέρσι εξέταζε αν η κατανάλωση junk food από τις μαμάδες θα είχε ως αποτέλεσμα την αυξημένη προτίμηση των παιδιών τους σε junk food. Με βάση τις έμφυτες προτιμήσεις μας, είναι πιθανό τα παιδιά αυτά να αγαπήσουν αυτή τη γεύση ακόμη και αν τους είναι άγνωστη.

Οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Αδελαΐδας όμως στην Αυστραλία ανακάλυψαν πως μετά την έκθεση σε junk food στην κοιλιά και μέσα από το μητρικό γάλα, τα μονοπάτια ανταμοιβής στον εγκέφαλο απευαισθητοποιούνταν στη γεύση αυτή – όπως οι ναρκομανείς χρειάζονται μεγαλύτερη δόση, τα παιδιά αυτά θα χρειάζονταν με τον καιρό περισσότερα junk food.

Μην αισθάνεστε άσχημα αν ζείτε μόνο με πατατάκια κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης σας. Υπάρχουν πολλοί άλλοι παράγοντες που διαμορφώνουν την όρεξη που δείχνει ένα παιδί σε διαφορετικές τροφές καθώς μεγαλώνει, μην ξεχνάτε πως παρασύρεται από τους συνομηλίκους του, τις διαφημίσεις αλλά και την προσωπική του ευαισθησία στις γεύσεις. 

Οι επιστήμονες μπορεί να ανακάλυψαν τα αποτελέσματα που έχει η έκθεση των εμβρύων στις γεύσεις στην πρώτη παιδική ηλικία, αλλά όπως επισημαίνει η Alison Ventura, επίκουρος καθηγήτρια στη διατροφολογία στο Πανεπιστήμιο Drexel της Φιλαδέλφεια, «δεν έχει αποδειχθεί κάτι για την εφηβεία ή την ενήλικη ζωή. 

Τίθενται τα εξής ερωτήματα: Πόσο ισχυρό είναι αυτό το αποτέλεσμα; Πόσο διαρκεί; Ποιοι είναι οι άλλοι παράγοντες που μπορεί να μετριάσουν το αποτέλεσμα με τον καιρό; Όπως μπορείτε να φανταστείτε είναι πολύπλοκο το θέμα – αν τρώτε μπρόκολο ως έμβρυο δεν σημαίνει πως θα σας αρέσει και όταν μεγαλώσετε».




ΠΗΓΗ
Όνομα

ΑΘΛΗΤΙΚΑ ΑΠΙΣΤΕΥTA ΓΕΥΣΕΙΣ ΓΥΝΑΙΚΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΕΛΛΑΔΑ ΚΟΣΜΟΣ ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΚΑΙ ΚΟΛΠΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΥΓΕΙΑ ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ LIFESTYLE MEDIA
false
ltr
item
ΒΡΟΝΤΗ: Οι προτιμήσεις ενός παιδιού στο φαγητό ξεκινούν στην κοιλιά
Οι προτιμήσεις ενός παιδιού στο φαγητό ξεκινούν στην κοιλιά
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEirXNoOVB8BvK9fKaAl_t-QBxBjd_ZuaowuZYCCgmMgxHYTgDPM10n9jSXg3cWIL5P7MxQB4P2ISlESy0oc6M7WHegzzyqe0s3yBSj1r3XyzAhyphenhyphen4n8QPIIbjodmhEXIaw8VBQ3n3F8E68g/s1600/BRONTI.jpeg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEirXNoOVB8BvK9fKaAl_t-QBxBjd_ZuaowuZYCCgmMgxHYTgDPM10n9jSXg3cWIL5P7MxQB4P2ISlESy0oc6M7WHegzzyqe0s3yBSj1r3XyzAhyphenhyphen4n8QPIIbjodmhEXIaw8VBQ3n3F8E68g/s72-c/BRONTI.jpeg
ΒΡΟΝΤΗ
https://bronti.blogspot.com/2014/04/blog-post_19.html
https://bronti.blogspot.com/
http://bronti.blogspot.com/
http://bronti.blogspot.com/2014/04/blog-post_19.html
true
763215392476485381
UTF-8
Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock